maandag 10 december 2007

Hoe is t met de buikbewoner...



Nou prima hoor!

Hij lijkt wel goed te groeien, mijn buik steekt verder en verder uit. (Werd door mijn zeer tactische 'bazin' al walvis genoemd... t was wel een compliment zei ze...)

Ook is Hartje wel een actief buikbewonertje, veel beweging van binnen. Het lijkt of mijn buik er nog eens met me vandoor gaat!

Ook op de echo bleek dat Hartje lekker doorgroeit. Maak me wel lichtjes zorgen omdat hij tegen de boven lijn van de groei curve zit... Hij mag best een beetje klein zijn van mij en mijn lieve onderkantje waar t straks door moet (Ooooooo ik wil niet uitscheuren, inknippen en aaaaauuuuw!!!) Alle bloedcontroles prima... wat geweldig zo'n cadeau... Tja zo voelt het echt, alles gaat goed, geheel volgens de boekjes, groeicurves etc. En niet omdat we nou iets zo goed doen en het hebben verdiend, nee gewoon een cadeautje van God!

Volgens de boeken is het nu alleen nog nodig dat ons Hartje groeit, alles is er klaar voor, alleen kan hij zelf nog niet de lichaamstemperatuur regelen en heeft hij nog geen weerstand... Dus lieve kind blijf maar lekker zitten hoor!

Wat ook geheel volgens de boekjes is... zijn de klachtjes... (hmmm fijn!!!)

Brandend maagzuur (hmm ik vind het een soort meer koud... vriezend maagzuur zegmaar)

Niet meer zo lekker liggen in bed... Omdraaien is al een aardige klus zelfs!

Plassen 's nachts... en nog eens plassen 's nachts en Hartje vind dat wel gezellig en gaat dan lekker even spelen... Een potje voetbal of acrobatisch zwemmen! En tja... dan slaap je zomaar weer niet!

Harde buiken, dat is niet zo erg hoor... soort grote voetbalbuik.

Ooooo wat er niet staat in die boekjes... is zere billen... ik wil vaak niet meer zitten omdat het echt irritant is, dit zorgt wel dat ik netjes vroeg naar bed ga! Het schijnt mijn ehhh hoe heet dat botje ... staartbeentje te zijn.

O en aan t end van de dag of bij een hard buik waggel ik ook een beetje(behoorlijk, moeder de gans)!

Wat nog meer niet in de boekjes stond is dat ik last zou krijgen van mijn handen (carpaal tunnel syndroom), dat is wel echt balen. Zeker nu ik me wel een beetje af moet zetten als ik op wil staan van de bank bijvoorbeeld. Ze doen echt zo'n pijn dat ik mijn lichte nesteldrang onderdrukken moet. Ik doe rustig aan en voel me daardoor wel haast een bejaarde... Verder draag ik 's nachts en af en toe overdag hele charmante spalkjes in een soort groen uitgeslagen huidskleur.

Ach, je moet er wat voor over hebben he...


"Meid, je krijgt er zo veel voor terug" en daar kan ik dan ook niet op wachten!

P.s vanwege de leesbaarheid is dit stuk geschreven in mannelijke persoon, echter waar 'hij' staat kunt u ook 'zij' lezen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha die Jani!

Je ziet er goed uit, meid! Laat maar lekker groeien hoor, Hartje!
Het komt er gerust wel uit. Jermaine was een 8 ponder met een mega hoofd en geen knipje of scheurtje niks niet! En dat terwijl Tyrah en Shola, twee mini dingen met een hoofdjes als een speldenknopje mij wel 2 (kleine) hechtingen hebben opgeleverd, dus het wil niks zeggen hoe groot de baby is! Ik ben echt heel benieuwd naar jullie Hartje! Ja, het is echt een cadeautje van God!

Succes met de laatste loodjes!

Liefs Kat van F.O.N.

Anoniem zei

spannend Siep! t is bijna zover... wel leuk je verhaal te lezen, houd ons op de hoogte!
Tot snel!

Blessings
Maaike

Anoniem zei

He die Jani...moet je er wel bij vertellen dat die tactische bazin...wat een prachtig fout woord zelf ook een heel grote walvis was

hahaha. Maar het gaat je goed en je wordt er met de dag mooier op......

groetjes van je tactische bazin.