vrijdag 29 december 2006

Bevorderd tot African woman!!!

We zijn al naar vele afrikaanse feestjes geweest, ik was soms een beetje verlegen, of ik was wel op mijn gemak maar bleef veilig bij Victor zitten en kletste met de mannen mee of ging me met de kids bemoeien. (altijd handige uitvlucht en die spreken tenminste Nederlands!)
Maar nu... was er een feestje bij een stel van de kerk, de dames stonden te babbelen in de keuken, de kids rende rond en de mannen zaten op te scheppen over TomToms etc in de huiskamer...
Heb de kids rond laten rennen, mannen laten zitten en ben gezellig gaan staan kwebbelen met de dames in de keuken! Over koken, de familie in Afrika en het leven daar...
Vic kwam van schrik regelmatig kijken met een smoesje (schatje) waar iedereen wel om lachen moest want de andere mannen maken zich niet echt druk om hun vrouwen.
Het scheelde wel dat ik de meeste dames ken van de kerk, ze vonden het echt leuk dat ik er bij was en ik hoorde er ook echt een beetje bij!

Later kwam er nog een man met zijn Oyibo(blanke vrouw) die deed als ik altijd deed en ik stond gewoon in t rare Pidgin taaltje met de dames te wouwelen!
Later toen we ook in de huiskamer gingen zitten om de Oyibo gezelschap te houden hoorde ik een nog onbekende dame tegen mijn kerkvriendinnetje smoezen:
'This one, na she be real african woman ooo!' 'Eh Jani? You donno? Na real one o...'
haha'ik ben een 'real one'!!!

Ze moesten eens weten;-)...hahaha